Sunday, January 08, 2006

6 januari - De boot in.

Gisteren laat hebben we besloten vanochtend op pad te gaan met de boot. Het is een glasbottom boat zodat Ma ook koralen kan zien en de rest zal daarnaast gaan snorkelen. We worden pontificaal om 10.00 uur opgehaald met een busje dat� de poort uitrijdt en vijftig meter verderop weer terugkeert naar het strand. De duik en snorkel basis ligt pal naast het hotel. Lopen zou sneller zijn geweest! Het koraalrif blijkt nog geen tweehonderd meter uit de kust te liggen, goed te zien aan alle piepkleine bootjes met vissers erin. Het wekt dus weinig verwondering te bemerken dat de grootste vis er nog geen tien centimeter lang is (als we de zeeslangen maar even buiten beschouwing laten). Het koraal is aardig, maar het zicht niet al te best vanwege het vele zand in het water door de nabije branding. We hebben voor twee uur geboekt en ik vroeg me al snel af hoe we die moesten gaan vullen.. maar de �kapitein� komt met een voorstel.. We kunnen ook wat minder lang snorkelen en rondvaren en naar turtle island varen. Schildpadden zien, dat klinkt leuk dus we zeggen ja. We hadden beter moeten weten, maar je valt er elke keer wel een keer voor. De turtles bleken in een hok te zitten tezamen met nog een stel andere beesten. Puur voor de toeristen, die ermee op de foto konden. Je kon er van alles drinken (zie foto), waarbij we gezellig hebben gepraat met de uitbaters aldaar. Dat alles voor de somma van 7 euro in totaal! Wat we er ook voor terugkregen was een echt leuke boottocht langs de kust en door een baai. In totaal waren we geen twee, maar drie uur onderweg. Maar daar maalt hier niemand om. Al met al toch erg leuk. �s Middags zijn we het plaatsje ingelopen om vast het restaurant voor het diner uit te zoeken. Dat bleek �s avonds een uitstekende keuze geweest te zijn. Daarna nog enkele van de geplande excursies boeken en de dag is om.